Basis in Probleem Oplossen
Incidenten of breakdowns worden maar zelden veroorzaakt door gebrek aan technische specialisatie of kennis. Wat er misgaat is in het algemeen herkenbaar en analyseerbaar voor en door iedereen. Hiervoor zijn goede denkvaardigheden en samenwerking tussen diverse disciplines binnen uw organisatie essentieel om ‘Jumping to Conclusions’ te voorkomen.
Deze training is de eerste stap in onze praktische aanpak voor het oplossen van dagelijkse en incidentele problemen. Deelnemers zullen door middel van “action learning” éérst methodisch problemen leren te analyseren en daarná op te lossen.
Doelgroep:
Alle medewerkers die te maken hebben met operationele en/of technische problemen en VGM incidenten, waaronder VGM, Lean/ Continuous Improvement, onderhouds-/ operationeel personeel.
Leerdoel:
De Root Cause Analysis (RCA) training is onderdeel van de Root Cause Investigator (RCI) methode en heeft tot doel methodieken en denkvaardigheden te leren die helpen problemen snel en effectief op te lossen. De medewerkers kunnen na de training een constructieve bijdrage leveren in het analyseren en oplossen van dagelijkse problemen.
Na de training is men in staat om:
Opzet van de training:
Deze introductie-training wordt in 1 dag gegeven, waarin de volgende onderdelen behandeld worden aan de hand van casuïstiek:
Duur:
1 dag
Certificaat en geldigheidsduur:
Na afloop ontvangt de deelnemer een Certificaat van deelname.
Datum | Tijd | Omschrijving | Locatie |
---|---|---|---|
Dinsdag 9 september 2025 | 08:30-16:30 | Dag | Business Center Geuzenstaete |
Geen geschikte data gevonden?